§ 1. Cele Polityki Prywatności i Plików Cookies
Celem niniejszej Polityki Prywatności i Plików Cookies (dalej „Polityka”) jest udzielenie Klientowi informacji w jaki sposób przetwarzamy (tj. np. pozyskujemy, wprowadzamy do systemu, przechowujemy, wykorzystujemy lub udostępniamy) dane osobowe, w jakim celu to robimy oraz jakie w związku z tym Klient ma prawa.
§ 2. Zagadnienia ogólne
- Pojęcia pisane w treści Polityki dużą literą mają znaczenie nadane im w treści Regulaminu Sklepu dostępnego pod adresem: https://wydawnictwo.klebek-uczuc.pl/, tym zastrzeżeniem, że pojęcie „Klient” może oznaczać również osobę wyświetlającą stronę WWW Sklepu.
- Przetwarzamy dane osobowe Klientów zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej „RODO”).
- Sprzedawca stosuje wymagane aktualnymi przepisami o ochronie danych osobowych środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
§ 3. Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest jest Kłębek Uczuć Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Św. Filipa 23/4 identyfikująca się nr NIP: 6762572324, REGON: 384582190 wpisana do KRS pod nr 0000807582 przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
- Do kontaktu z administratorem danych osobowych możesz użyć:
- adresu e-mail: [email protected],
- nr telefonu: 502 658 239,
- poczty tradycyjnej; list na adres: Kłębek uczuć, ul. Św. Filipa 23/4, 31-150 Kraków.
§ 4. Pozyskiwanie danych osobowych
- Dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od Klienta podczas rejestracji w Sklepie, edycji danych konta użytkownika i podczas wypełniania formularza zakupu bez rejestracji.
- Podanie danych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania ze Sklepu.
§ 5. Prawa klienta
- Klient ma prawo dostępu dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, żądania usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania i przenoszenia.
- Jeżeli dane Klienta będą przetwarzane w sposób niezgodny z prawem, Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Klient ma dwa rodzaje prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli dane osobowe są przetwarzane:
- na potrzeby marketingu bezpośredniego; tego sprzeciwu nie trzeba uzasadniać;
- na podstawie innych prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia szczególną sytuacją Klienta.
§ 6. Cele przetwarzania danych
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów i wykorzystuje je w zakresie niezbędnym do realizacji usług oferowanych za pośrednictwem Sklepu:
- zawarcie umowy sprzedaży na odległość,
- rozpoznawanie reklamacji,
- dokonanie płatności elektronicznej przez Klienta.
- Oprócz tego sprzedawca przetwarza dane w celu promocji Sklepu i Sprzedawcy oraz jego usług.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz lit. f RODO. Prawnie uzasadnionym interesem administratora jest prowadzenie marketingu własnych usług oraz samego Sprzedawcy, a także udzielenie odpowiedzi na pytanie przedstawione przez Klienta oraz rozwiązanie przedstawionej przez niego sprawy.
- Na podstawie dodatkowej i opcjonalnej zgody, którą Klient może wyrazić w osobnym oświadczeniu, Sprzedawca ma prawo do wysyłania na podane przez niego adresy e-mail lub numery telefonów newsletterów, w tym informacji o nowych towarach lub akcjach promocyjnych, w tym wysyłanej za pośrednictwem urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących. W przypadku wyrażenia takiej zgody podstawą prawną przetwarzania danych osobowych będzie także art. 10 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy z dnia 16.07.2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Jeżeli Klient udzieli takiej zgody, to może ją następnie w każdej chwili odwołać. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przed jego dokonaniem.
§ 7. Realizacja praw
- Opisane wyżej prawa Klient może zrealizować kontaktując się ze Sprzedawcą w dowolny sposób (listownie, telefonicznie lub mailowo – zgodnie z podanymi na początku Polityki informacjami),
- Przed realizacją wniosków i żądań Klienta albo w przypadku cofnięcia przez Klienta zgody na przetwarzanie danych Sprzedawca będzie musiał potwierdzić jego tożsamość. Sprzedawca odpowie na wniosek Klienta bez nieuzasadnionej zwłoki, nie dłużej niż w terminie miesiąca (chyba, że z uwagi na wyjątkowe okoliczności nie będzie to możliwe – w takiej sytuacji Sprzedawca przekaże stosowną informację Klientowi).
- Klient ma prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8. Przekazywanie danych osobowych
- Sprzedawca przekazuje dane osobowe tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do zrealizowania przez Sprzedawcę umowy, jest uzasadnione prawnym interesem Sprzedawcy lub wynika z wniosku Klienta. Sprzedawca może przekazać dane osobowe Klienta na przykład:
- firmom przewozowym, kurierom, pośrednikom w realizacji przesyłek,
- firmom, z których usług korzysta przy prowadzeniu działalności, np. firmie hostingowej, kancelarii prawnej, firmie windykacyjnej, biurom księgowym, firmie obsługującej płatności elektroniczne, dostawcą narzędzi,
- upoważnionym pracownikom i współpracownikom,
- upoważnionym organom państwowym.
- Odbiorcy danych osobowych Sprzedawca nie przekazuje wszystkich danych, a jedynie te, które są niezbędne do realizacji ich zadań.
- Sprzedawca nie udostępnia komercyjnie danych osobowych Klientów podmiotom trzecim.
- Sprzedawca może powierzyć innemu podmiotowi przetwarzanie danych osobowych na podstawie stosownej umowy.
§ 9. Okres przetwarzania danych
- Dane osobowe będą przetwarzane przez czas potrzebny na realizację umów zawartych przez Klienta ze Sprzedawcą, a po zakończeniu ich realizacji przez czas potrzebny na wykazanie prawidłowości wykonania obowiązków Sprzedawcy na rzecz Klienta. Okres ten odpowiada długości okresu przedawnienia roszczeń.
- Dane osobowe będą także przetwarzane w celu realizacji prawa odstąpienia przez Klienta od umowy sprzedaży zawartej na odległość oraz przez czas konieczny do wykazania prawidłowości ich realizacji, który to czas odpowiada okresowi przedawnienia roszczeń.
§ 10. Pliki cookies
- Cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Klient korzysta ze stron internetowych Sklepu.
- Sklep wykorzystuje cookies:
- do dostosowania zawartości Sklepu do indywidualnych upodobań Klienta,
- do optymalizacji działania sklepu,
- do utrzymania sesji Klienta,
- celów marketingowych.
- Stosowane przez Sprzedawcę cookies są bezpieczne dla urządzenia Klienta.
- Pozwolenie na korzystanie z cookies jest dobrowolne, ale bez nich Sklep może nie działać poprawnie.
- Klient może usunąć pliki cookies wykorzystując narzędzia dostarczone przez przeglądarkę, której używa.
- Aby wyłączyć przechowywanie plików cookies przez Sklep, należy odpowiednio skonfigurować przeglądarkę.
- Szczegółowe informacje na temat plików cookies (m. in. jak je wyłączyć) można znaleźć np. na stronie https://jakwylaczyccookie.pl/