Kłębek uczuć

Co zrobić, by dobrze wykonywać swoją pracę?

Co zrobić, by dobrze wykonywać swoją pracę?

Tytuł i temat artykułu mogą wydawać się dziwne, a na pewno inne niż wynikająca z nazwy strony tematyka. Jednak praca, to nie rzadko duża część naszego życia. Więc to jak ją wykonujemy i jak się w niej czujemy, ma ogromny wpływ na nasz nastrój, emocje i relacje z bliskimi. Na nasz rozwój i całe życie. Zatem…

Na co zwrócić uwagę, by dobrze wykonywać swoją pracę?

Bardzo ogólną zasadą jest to, by czuć się w niej dobrze. Tak jak pisałam wyżej, spędzamy w pracy dużą część naszego dnia, a co za tym idzie życia. Nastawienie i samopoczucie, które mam w pracy przenosi się na pozostałe dziedziny naszego życia. Na co więc zwrócić uwagę, by czuć się w pracy dobrze, a tym samym dobrze wykonywać swoją pracę?

Lubić to, co się robi.

Pewnie każdy z nas wie, że żyjąc z tego, co kochamy robić, nie czujemy się, jakbyśmy pracowali. Nie zawsze od razu da się przeobrazić naszą pasję w zarobek. Warto więc znaleźć w pracy, którą wykonujemy, fajne, rozwijające, dające nam przyjemność aspekty. Poszukać w niej rzeczy, które będą nas cieszyć i sprawiać, że idziemy do pracy chętnie. Ciesząc się pracą, jest nam o wiele łatwiej dobrze ją wykonywać.

Poczucie własnej wartości.

By dobrze wykonywać pracę, warto zadbać też o poczucie własnej wartości. Bycie świadomym swoich możliwości, tego, co jeszcze możemy się nauczyć i jak zmienić, poprawić jakość wykonywanej przez nas pracy. Rozważyć chęć i możliwość rozwoju. Brać pod uwagę nasze zdrowie fizyczne, bo z kiepskim samopoczuciem ciała, duch też dobrze nie zadziała.

Relacja z pracodawcą.

Relacja z pracodawcą i współpracownikami jest niezmiernie ważna. Pracodawca to osoba, która ma ogromny wpływ na to, jak czujemy się w pracy, a co za tym idzie, jak ją wykonujemy. Docenienie, nie tylko finansowe, potrafi być ogromnym motorem napędowym do rzetelnego wykonywania swojej pracy. Jeżeli więc wymagania przełożonego nam nie odpowiadają, porozmawiajmy z nim. Wyjaśnijmy swoją pozycję i wysłuchajmy jego argumentów. To relacje dwustronna. My dajemy z siebie wszystko, a on nas docenia i nie przesadza ze swoją “władzą”. Współpracownicy są w pracy trochę jak domownicy w domu. To oni tworzą w nim nastrój. Warto więc dbać o dobre relacje, wzajemną pomoc i wyjaśnianie sporów.

Realne spojrzenie.

Oceniaj realnie swoje możliwości. Staraj się dać z siebie wszystko, ale nie obwiniaj, jeśli Ci nie wychodzi. Są pewne rzeczy, których nie jesteś w stanie przeskoczyć. To nie znaczy, że jesteś złym pracownikiem.

Poza pracą.

Atmosfera w domu również bardzo przekłada się na wykonywaną pracę. Jeśli mamy miejsce, do którego wracamy, by odpocząć, czekają w nim na nas osoby, które na wspierają, to zdecydowanie sprzyja dawaniu z siebie wszystkiego w pracy. Poukładane życie “domowe” to bardzo istotna sprawa. Jeśli po powrocie z pracy czeka na nas zerowy odpoczynek i same kłopoty, to nie mamy żadnego miejsca na złapanie równowagi i nabranie dystansu.

A jeśli po tym wszystkim, dalej nie działa…

Rynek pracy jest w tych czasach ogromny. Możliwość kursów, szkoleń i naprawdę wiele wyboru pracy, jest na tyle duży, że zwyczajnie nie musimy zostawać w pracy, która nie daje nam przyjemności. Możemy zmienić miejsce pracy lub całkowicie się przebranżowić.

Świat stoi przed Tobą otworem! 🙂

Zobacz także: Rozwijamy się przez całe życie. Co ma wpływ na nasze JA?